تهیه ی فهرست نتایج

اگر مقاله ی شما یک پروژه ی اصیل یا Original هست، مسلما با داده های مختلفی رو به رو هستید. اگر ابتدای مسیر پژوهشی تون باشید، ممکنه نحوه ی صحیح استفاده از این داده ها رو ندونید. در حقیقت ما نتایج کارمون رو گزارش می کنیم تا سند و مدرکی باشه برای قسمت بحث یا همون Discussion مقاله.

توی یک مقاله ی اصیل، چیزی که مهم هست و نگاه ما نسبت به موضوع مورد مطالعه رو مشخص می کنه، قسمت Discussion هست. چون اینجا قراره نتایج رو تفسیر و پیرامون مسائل مختلف ادعاهایی رو مطرح کنیم. این ادعاها بر اساس داده های به دست اومده طی فاز عملیاتی هستن.

پس اینکه چه چیزی رو گزارش کنیم خیلی مهمه! شما یک سال روی یک پروژه کار می کنید و دیتاهای زیادی رو به دست میارین، اما الزاما نیاز نیست که همه ی اونها در مقاله ی نهایی آورده بشن. تنها بخشی از نتایج پروژه ی شما برای نگارش مقاله ی مد نظر و توجیه نگاه شما به موضوع اصلی کافیه.

اینجا تهیه ی یک فهرست از تمامی داده های به دست اومده طی پروژه می تونه مفید باشه. در مرحله ی اول به صورت تیتروار نتایجتون رو یادداشت کنید و سپس خیلی خلاصه پیرامون هر تیتر توضیحاتی رو برای خودتون بنویسید. این کار به شما کمک می کنه که بدونید چه کارهایی رو انجام دادید و چه ابزارهایی رو برای متقاعد کردن مخاطب در دست دارید.

همچین طی این پروسه، اینکه ترتیب بیان نتایج در مقاله ی نهایی به چه شکل باشه هم تا حدی مشخص میشه. به هر حال داشتن یک سلسله مراتب در نگارشِ علمی خیلی مهمه و آوردن یک نتیجه در ابتدای بخش results اون هم زمانی که این نتیجه مرتبط با اواسط پروژه هست زیاد کار جالبی نیست.

مطالعه بیشتر:  نکات طلایی جهت نگارش مقاله علمی – شماره 1

چقدر این نوشته برات مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

هنوز امتیازی ثبت نشده، اولین نفر باشید.

دسته بندی شده در: