تداوم یک کسب و کار وابسته به انتقال حس رضایت به مخاطب و مشتری در کنار حفظ کیفیت محصول است. رعایت این دو مورد سبب این خواهد شد که مشتری برند و محصولتان را به اطرافیان خود معرفی کند. تجربه کاربری یا User experience حوزه ای است که به بررسی انتقال حس رضایتمندی به مشتری می پردازد. کسب و کارها و صنایع موفق نسبت به این حوزه توجه ویژه ای دارند. بدون شک، در صورت عدم وجود یک استراتژی مناسب پیرامون UX، ایجاد یک تجربه کاربری موفق شانس کمی خواهد شد.

مفهوم تجربه کاربری

ISO 9241-210 یک استاندارد بین المللی پیرامون ارگونومی تعامل انسان و سیستم است. طبق این استاندارد User experience، برداشت ها و پاسخ های شخص ناشی از استفاده یا پیش بینی استفاده از یک محصول، سیستم و یا خدمات می باشد. می توان گفت لازمه ایجاد تعامل موفق بین مشتری و محصول، انتقال حس خوب و لذت در مشتری، حین استفاده از محصول است. اهمیت به تجربه کاربری سابقه ای طولانی دارد. تحولات اولیه آن را می توان در عصر ماشین آلات جستجو کرد (شامل قرن 19 و اوایل قرن 20). طی دوران فوق به منظور بهبود راندمان تولید و استفاده از ماشین آلات با هدف مونتاژ محصولات، اقدامات متعددی صورت گرفت.

امروزه بیشترین کاربرد UX در مباحث نرم افزاری، طراحی وبسایت و اپلیکیشن موبایل می باشد. اما صنایع دیگر نیز از اهمیت تجربه کاربری غافل نشده اند. یکی از حوزه هایی که می تواند از User experience بهره زیادی ببرد، بیوتکنولوژی است. محصولات بیوتکنولوژی به منظور پیدا کردن جایگاه خود بین مخاطبین، در کنار کارایی و کیفیت نیازمند UX قوی نیز می باشند.

مطالعه بیشتر:  5 دلیل برای ورود به رشته بیوتکنولوژی

در اپیزود جدید دایاپلاسم، پیرامون تجربه کاربری و کاربرد آن در بیوتکنولوژی مفصل صحبت شده است. توصیه می کنیم این اپیزود را با دقت گوش داده و در صورت تمایل به حضور در یک کسب و کار بیوتکنولوژی توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

چقدر این نوشته برات مفید بود؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

هنوز امتیازی ثبت نشده، اولین نفر باشید.

دسته بندی شده در: